25 Haziran 2019 Salı

POZİTİF BİR DOĞUM HİKAYESİ 2

Ay evde olunca ne cuma anlamlı ne pazartesi anlamsız hepsi bir :D
Neyse ilk önce yazmak istediğim konu doğum hikayemdi bir çoğunuza belki uzak bir konu ya da asla ilginizi çekmiyor ama emin olun doğum sürecinde olan biri için ilaç niteliğinde bu yazı. Hayır sancı çekerken pozitif bir doğum hikayesi okuyordum oradan biliyorum :D :D
Bu da ilk doğum hikayem okumak istersiniz belki tık tık
Evet en son buraya veda ettim ve çıktım başı sonu belli olmayan doğum iznime...
37. Haftada zorunlu olarak bıraktım işi ve evde ki işlere koşturmaya başladım. Kerem bebeğimize lavanta kesesi yaptırdım. Ev baştan aşağı temizlendi ben hazırım çanta hazır beklemeye başladık. İkramlıkları bile yaptık attık dolaba düşünün. İlk doğumumu 38. hafta da yaptığım için her an bekliyorum her an tetikteyim. Hafta da iki doktor kontrolleri var nst ye bağlanıyorum falan ama baktık ne gelen var ne giden :D
Neyse dedik bu ağırdan alacak herhalde sakin olalım. Ama ben yanıyorum arkadaşlar bir kova buz ile yaşıyorum hava da bana inat daha da ısınıyor. 39 bitti 40 bitti... Benim sinirler iyice gerildi yok gelmiyor bu çocuk. Hayır bu sefer neden gelmek istemiyor diye taktım (hamile kafası) :D :D
Öyle Böyle derken bütün günler bitti. Doktora her gidişimde doktor yatırır diye doğum çantasıyla gidiyorum tık yok :D
41. haftanın başında gittik doktora herhalde bu seferde yatış vermez diye rahat hiç bir şey almadan. Doktor baktı ve kızım artık bir karar ver eşin yaşlanmaya başladı çocuğun kakasını yeme riski oluşabilir dedi. Bugün mü doğurursun yarın mı  :D Ben bir kaldım tabi, tarihte 10 eylül... Ay ayın 10'u güzel olur 11 olmasın dedim ve belirsiz bir sürece başladık...
Oğlum evde annemle, eşim işe gitti yanımda sadece kız kardeşlerim var bu şekilde plan yapmıştık
eşim doğuma yakın annemse oğlumla birlikte doğumdan sonra gelecek. İlk doğumumu da sunii sancı ile yapmış olduğumdan bu sefer korku yoktu acıyı biliyordum. Yatışım yapıldı taktılar sunii sancıyı aldılar bizi sancı odasına. Doktor bekleyeceğiz kızım bir güne yakın zamanımız var olmazsa sezeryan ile olabilir hazırlıklı ol dedi. Benim moralim bir bozulmadı değil tabi bir de bana gece 12 den sonra bir şey yeme herhangi bir olasılığa karşı dedi, açım hem de. Neyse başladık yavaştan yavaştan sancıya nst yede bağlıyım bu arada saat 12:00.
Zaman yavaş yavaş geçiyor kızlarla muhabbet ediyoruz doğum hikayesi okuyorum falan o ara kardeşlerim biz bir şeyler yiyelim geliriz yanına deyip çıktılar ben de youtube'dan mösyö Taha videosu izliyorum öyle bir rahatlık, tabi sancı vuruyor ama daha yavaş yavaş...
Tam kızlar çıktı bende videoya dalmışım içimde bir balon patladı başka nasıl anlatılır tarif edilir bilmiyorum ama bildiğiniz balon patlaması sesi paat ! Bozuntuya vermedim ama bir şeyler olduğunun farkındayım cenin pozisyonunda yatıyorum. O ara ebe geldi kontrole bende anlattım durumu aaa ne güzel ek müdahale olmadan suyunuz gelmiş bu doğumu hızlandırır dedi sevindim baya :)
Sancılar yavaştan artmaya başladı nst den ayrıldım ve ayağa kalkıp yürümeye başladım ilk doğumumda hiç kalkmadan yatmıştım sancıları öyle karşılamıştım ama bunda yürümekte beni rahatlattı.
Saat 15:00 oldu ebe tekrar kontrole geldi gidişatın güzel olduğunu açılmamın 6 cm olduğunu doğumun bu akşam olabileceğini söyledi. O zaman eşimi aradık artık gelebilirsin diye. Not eşim biraz panik bir insan o yüzden ne kadar geç gelirse o kadar iyi :D :D Saat 15:30 da kendi doktorum geldi bu sefer kontrole ve her şeyin yolunda olduğunu 2-3 saat içerisinde doğumun olabileceğini biraz da plates topunda zıplamamı söyledi. Geçen doğumda hiç böyle şeyler yapmamıştım.
Eşim de yanımda sancı gelince top üzerinde zıplıyorsun gidince geziniyorsun ilk bir kaç defa yaptım yok olmuyor çok şiddetli geliyor artık sancılar. Dayanılmaz noktalardaymışım meğer. Daha fazla duramadım topun üzerinde yatmaya karar verdim kardeşlerimde biz de kötü olduk biraz hava alalım deyip çıktılar. Kaldık eşimle baş başa... Kızlar çıktı bana bir şey oldu resmen bebeğin geldiğini hissettim hemen eşime koş ebeyi çağır dedim. Ebe gelip bir baktı aaa bebek gelmiş hemen acil doğumhaneye...

Kızlar Allah'dan kapıdan çıkmamıştı daha. Beni sürüyerek doğumhaneye aldılar. Çıktım çatala Allah'ım ebe hazırlık yapıyor ama ben dayanamıyorum tutamıyorum bebeği içeride çıktı çıkacak ! Ebe dayan diyor hayır daha fazla tutamıyorum bebeği diyorum o sıra jet hızıyla doktor girdi ve başladık doğuma. Tecrübenin her şey olduğunu bir kere daha gördük. Ikın kızım tamam nefes al tekrar ıkın tamam nefes al vee Kerem bebek kollarımızda...
Hem de boynunda iki kere kordon dolanmış hali ile !!!!
Kordon dolandığını ultrasonda gördük ama doktor bilinçli olacağımız için normal doğum olabileceğini söyledi. Ama o da iki sefer dolanmasını pek beklemiyormuş. Doktorum ve hemşireler beni tebrik etti sakin bir doğum yaptığım için :D 
Keremi alan hemşireler biraz temizleyip yanak yanağa getirdiler bizi o koku rabbim o koku cidden unutulmaz.... Allah tüm isteyenlere nasip etsin en hayırlı zamanda inşallah :)
Kerem bebeğimiz 3700 gr 51 cm doğdu. Bebek hemşireleri biraz hızlı soluk aldığını dinlenmesi gerektiğini söylediler. Doktor üç dikiş attı bana sanırım ilk doğumdaki dikişlerim yırtılmış ekstra bir şey olmamış çok şükür. Beni odaya aldılar saat oldu 17:00. Öyle bir rahatlama yok anlatamam ama dilim damağım kurudu ve hala açım. Bir de bana demesinler saat 20:00 kadar yemek yiyemezsiniz. Ben hayatımda böyle acıktığımı hatırlamıyorum. O kadar oruç tuttum ama böylesini yaşamadım. Saat 20:00 i zor ettim odaya gelmiş soğuk yemeği yedim düşünün o kadar açım. Sonra Oğlum annem geldiler daha çok küçük olduğu için pek bir şeyin farkında değil garibim. 
Sonra gelenler gidenler doktorlar çıkış derken eve geçtik. İki çocuk ben... Önceleri gerçekten çok çok zordu bu sefer ki lohusalığım da hep ilk çocuğuma ağladım düşündüm ağladım kalktım ağladım... Ama o da geçti çok şükür geçiyor bitiyor... Kerem'imiz neredeyse 10 aylık oldu ve ben işe döndüm bile...
Doğum yapacak herkesin Allah yardımcısı olsun inşallah... Geçiyor bitiyor unutmayın ve hoşça kalın...  

10 yorum:

  1. Herşey geçiyor. Kerem bebeğin ömrü hep güzel olsun...

    YanıtlaSil
  2. Çok şükür:) Rabbim evlatlarına sağlıklı huzurlu güzel ömürler versin inşallah canım benim sevgiler canım benim tekrar hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de ne şükür :) amin cümle evlatlarımıza inşallah :)

      Sil
  3. Hayırlı,ömürlü olsun yavrularınız inşallah.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir hikaye bu. Maşallah size. Normal doğumu çok isteyen biri olarak 41+6 güne kadar bekledim ama olmayınca sezaryen oldum. Hayırlısı buymuş diyorum. Neyse ki kendimi kolay toparladım.

    Oğullarınızla mutlu bir ömür diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben hepsine pozitiftim sezeryan normal yeter ki sağlıklı olalım. Bazen insanlar normal doğum yapacağım diye canından oluyor allah kourusun en hayırlısı ne ise o olsun herkes için inşallah :)
      Çok teşekkür ediyorum çok amin :)

      Sil
  5. Allah seni yaa böle heycanlı bi anı böle komikli anlatmak ha ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında o kadar o kadar kaygılı bir insanım ki :D yani yaşarken hiç komik değil di :D :D :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...